piątek, 25 stycznia 2013

Herbaty chcę!

Zanim zaszłam w ciążę byłam przekonana, że podczas ciąży należy unikać kawy za to nie słyszałam nic na temat herbaty. Natomiast podczas pierwszej wizyty, kiedy to dowiedzieliśmy się, że spodziewamy się Dzieciątka, pani doktor oznajmiła mi, że m.in powinnam unikać czarnej herbaty ale mogę wypić  2 filiżanki dziennie kawy.... Nie powiem, że bardzo mnie to zmartwiło, gdyż uwielbiam herbatę i nie mogłam sobie wyobrazić dnia bez tego cudownego napoju! Za to nie lubię kawy (może to dlatego że pracowałam w kawiarni i wystarczająco się na nią napatrzyłam i nawąchałam) i jakoś nie wierzę w to jej "cudowne" pobudzające działanie...
Przeczesując internet w poszukiwaniu informacji na temat picia czarnej herbaty w ciąży dowiedziałam się że:
-ma właściwości zapierające
-hamuje wzrost komórek
-pobudza system nerwowy
-zawiera dużą ilość kofeiny i teiny co może przyczynić się do niedoboru żelaza
-jest źródłem fluoru
-chroni przed próchnicą
-zawiera tanine która zmniejsza zmęczenie i senność
Niestety czarna herbata nie jest wskazana dla osób z anemią.... czyli nie dla mnie... :(
Ale ogólnie mówiąc prawda jest taka że we wszystkim należy zachować umiar i herbaty nie są szkodliwe póki  nie spożywamy jej w nadmiarze... i nie mamy anemii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz