poniedziałek, 11 lutego 2013

Panika....

Rzeczą zupełnie normalną jest, że gdy kobieta w ciąży jest to na wadze przybywa kilogramów.
Na początku martwiłam się że w ogóle nie tyje- bo w I trymestrze nic nie przytyłam. Waga ruszyła od piątego miesiąca, która według mnie zaczęła zbyt szybko rosnąc... Podobno w II tr powinno przytyć się ok. 0.5kg na tydzień, tylko że ja przez ostatnie 2 tyg przytyłam 2 kg!!! Czy to nie za dużo? nie za szybko?
Moja waga z przed ciąży: 61kg przy 158 wzrostu.
Aktualna waga: 68kg.
Według książkowych kalkilacji powinnam przytyć 11kg-13kg.
Czyli w rezerwie mam jeszcze 4-6kg.. ale przecież zostały mi jeszcze aż 3 miesiące!!!
Ale w zasadzie obwód brzucha od miesiąc powiększył się o 2cm...
Więc już sama nie wiem czy to ja za dużo jem czy po prostu Dziecię przybiera na wadze, zwieksza się ilość wód płodowych, powieksza się macica, łożysko.. ??? Na razie nigdzie nie znalazłam informacji ile na tym etapie ciąży ważą wody, piersi, macica itd.
OK- przyznaję się średnoi raz na 2 dni zjem coś słodkiego- jakis batonik, czekolada, rafaello, jogurt z musli... próbuje się powstrzymac ale nie mogę, bo mam dzika ochote po protu- no w końcu kobieta w ciąży powinna sobie dogadzać! Ech... ja juz sama nie wiem, chyba za bardzo panikuję. Bo nigdy nie miałam jakiegos hopla na punkcie swojej wagi, a tu nagle wariuje... chyba wyniosę wagę z pokoju i dopóki lekarz nie powie mi, że za dużo tyję nie będę się tym martwić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz